Mycket kan jag ta, men nu är det fan nog !

Jag brukar vilja lyfta fram bra saker och vill i bloggen hålla en god ton och prata om bra saker utan att försöka låtsas att saker är bra om de inte är det. Men att klaga och skriva dåligt om människor eller annat är inget som jag har velat göra då jag inte vill lägga fokus på dåliga saker. MEN nu är mitt mått rågat och jag tänker nu faktiskt prata om en jävligt dålig och tråkig grej.
 
Mitt i kaoset med vårt hus och allt som hänt runt det så blev våra möbler hämtade av Karlstad Express och har varit magasinerade en lång period. När möblerna hämtades så råkade någon komma åt kontakten till vår frys och all mat som var där i blev förstörd. Detta var något vi tog upp redan då men flyttfirman slog bara ifrån sig och menade på att dom inte gjort det. S mailade och försökte få en lösning med Karlstad Express flera gånger men det var inget intresse alls ifrån företagete och det tog stopp hela tiden.
Vi har då gått vidare och försökt att dra i de olika företag som varit inblandade i huset och blev ombedda av Skanska att skriva lista på alla varor och den gavs tydligen sedan till Ocab. Men inget har hänt gällande den fronten.
 
I slutet av aug så bad vi flyttfirman Karlstad Express att leverera våra möbler tillbaka till huset vilket gjordes och allt var glatt. TILLS jag tog emot möblerna och ser att det är flera av möblerna som är skadade och fläckiga. Jag sa till direkt när och fick information om att jag skulle ta kort på de som är skadat och skicka till en Anders på Karlstad Express vilket jag gjorde. Fick inget svar..... skicka igen och fick inget svar.
Efter någon vecka så ringde jag upp Anders och sa att jag skickat mail men han sa att han inte fått några och jag provade då att skicka igen med bara bilder på mitt skadade piano och fick detta till svar : 
 
 
Jag kan tillägga att detta va all text som var i mailet, alltså inte ens ett hej ?! 
Jag svarade att jag inte kände att det ens var någon ide att fortsätta med att skicka bilder på övriga möbler som var skadade och att jag får gå vidare med detta på annat håll. Jag kände bara att det fan är bra nu ! Vad är det som är problemet ? Ibland så händer grejer, det blir fel och har man gjort något så kan man fan bemöda sig med att vara trevlig, serviceinriktad och trevlig. Jag blir så satans arg på män ( ja de är faktiskt så att män i vissa brancher har en jävligt överlägsen stil mot mig som kvinna när jag ringer ) som är så arroganta.
 
Jag kontaktade mitt försäkringsbolag, de tyckte jag skulle ringa till Skanska. Jag ringde Skanska och han kontaktade Ocab, jag blev tillsagd att maila bilderna till Ocab som sedan kontaktade Karlstad Express. Sedan har jag legat på och mailat Ocab för att fråga vad som händer, om de har något besked osv. 
 
Idag blev jag uppringd av Karlstads Express:s försäkringsbolag som ställde frågor ang vad som hänt ( frys-grejen har de inte överhuvudtaget hört ) + att de vill att jag ska fylla i en skadeanmälan och ta kort på ALLT som är skadat, beskriva varje möbel för sig, alltså stol nr 1, 2 , 3 osv + att jag ska skriva när saker och ting är köpta och sådär. Självklart så är det otroligt skönt att det går vidare och att det äntligen händer något men åter igen ska jag lägga otroligt mycket tid på att fixa, beskriva, ta kort, skicka och detta är tid jag knappt har eller har lust att ens spendera på denna skit.
 
Hur jävla mycket krångel kan man ha ? Vad är det för företag som flyttar och magasinerar möbler åt människor som ska vara helt jävla omöjliga att prata med om det händer något så att man måste ha kontakt med typ 4 andra företag för att det ska få en lösning istället för att man kan ha en direkt och rak dialog ? 
Ett axplock av skador och märkta möbler



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback