Nu Nelly....nu fan räcker det !

Kul när man beställer ett par skor som kostar 1900 kr och får dessa hemskickade :
Jag behöver nog inte ens säga hur arg, trött och besviken jag är på att dessa är så sjukt fula och jag kan säga att jag kommer inte att gå ett steg i dessa skor ! 
Så vad gör man, kan det bli tredje gången gillt man får ett par nya oanvända skor kanske el vad ska jag ta mig till ?



Kommentarer

Du ska inte betala ett öre för dessa skor!! Kan inte vara nya och är de det så beställ något annat det är bara bedrövligt hur detta företag misshandlar sina kunder.!!!

Beställ något plagg om du har presentkort och innestående och därefter glömmer du att Nelly finns!!

Håller med ovanstående! HEMSKT DÅLIGT! :(((((((





Du tjejen, det är ca 300 bilder på dig.. och i ärlighetens namn så harj ag inte lust elle tid att skicka över dem på mail, SÅ, därför tänkte jag att du tar med ett usb och så för vi över när du kommer till säffle på marknaden? :) Kram!

Svar: ja det är helt uselt verkligen ! Japp det blir kanon, tar med en USB så fixar vi det då =)
kram kram !
Sanna

GUD vilken dålig stil!

Svar: ja det är verkligen förkastligt, man skickar inte ut varor med det skicket....inte om man är en seriös webbutik
Sanna

Men herregud, hur fasen lyckas dom? Riktigt dåligt :/

Sv: Tack snälla du. Vi har haft väldiga sömnproblem med vår dotter ända sedan hon föddes och ja, det är rena tortyren emellanåt och tär nåt kopiöst på både psyket och kroppen. Det kunde vara så mycket värre såklart men att ständigt bli väckt, ibland 10-15 ggr om natten är så knäckande och vissa perioder är jag lite deprimerad. Men det blir snart bättre igen! Idag har jag inte varit förlamad av trötthet i alla fall :) Tack för att du bryr dig!

Kram

Svar: åå herregud, det låter verkligen inte som en drömsituation att behöva leva med det där. Jösses, finns det ingen hjälp för er lilla flicka att få så att hon kan sova ? Det måste ju vara så otroligt jobbigt både för er som föräldrar och för henne. Förstår att det sliter på der...
hoppas verkligen att detta försvinner snart.
kram !
Sanna

Men Gud såna där kan dom ju inte skicka!!

Svar: nä man tycker ju att Nelly bör titta in sina produkter innan dom skickar dom. Speciellt om dom har fått något i retur...då MÅSTE dom kolla in dem innan de skickar ut dem till en ny kund tycker jag
Sanna

sv: Ja definitivt, riktig pinsamt! jobbigt för dig :(

Idioter! Helt vansinne ju.

Svar: ja jag tycker att det borde vara så att man har en heder som butik och en standard på vilka varor man skickar ut till kund. Då borde man verkligen kontrollera produkter, och speciellt sånna som kommer i retur
Sanna

Kan du mejla mig när du ser detta? Vi har ett erbjudande.

Svar: mailet är skickat !
Sanna

alltså gud, nelly blir bara sämre och sämre, beställde en skinnjacka för inte så länge sen fick den aldrig det visade sig att de hade glömr det och nu är den slutsåld! skit företag är vad det är de borde anställa mer folk!

Svar: otroligt tråkigt att dom sköter det så dåligt när dom har så mycket fina grejer och syns överallt.
Sanna

Gud vad dåligt av nelly.com! Allt bra annars?

Svar: ja visst är det vidrigt dåligt, jag är så arg på dom så det är inte klokt ! ja annars är det bra med mig, hur är det själv ?
Sanna

Det där ser precis ut som att en kattunge fått tag i dom och lekt med dom. Inte är dom nya i alla fall...

Svar: nä dom är ju tyvärr inte det =/ Riktigt dålig stil
Sanna

Förjävligt! Du får helt enkelt skicka tillbaka dessa och hoppas få ett par skor i bättre skick om inte annat ta kontakt med större makter som ser till att det händer lite! :)

Svar: ja nu är ett fjärde par påväg och jag hoppas verkligen att denna historia kan ta slut någongång
Sanna

Du ska få nya eller pengarna tillbaka. Stå på dig, var "jobbig" och maila konstant. De förväntar sig att vissa är svaga och ger upp så de kan sälja såna där dåliga exemplar på skor. Det är bara att kötta på, du har rätt att få nya!

Svar: ja jag har kämpat den maj i år så jag kämpar tills knogarna blöder, hahah jag har ett par nya som är påväg nu så jag hoppas att de är helt nya och inge fel på för då pallar jag bara inte mer. Det har varit fel flera gånger om med mig och nelly alltifrån trasiga skor till felaktiga fakturor och annat skit....hoppas verkligen att det får ett slut väldigt snart
Sanna

http://www.nattstad.se/SvenskaBloggare?id=3850634 här var ju också ett par skor en tjej köpt från Nelly.. fulla med mögel.. förjävligt ju.. och dina verkar en valp eller annat tuggat på och dom säljer dom vidare till dig sen.

Dom har skickat fel saker till mig nån gån. Men tur nog har jag köpt all mina JC skor på Henrycole.com.. skulle inte köpa på Nelly..

http://www.nattstad.se/SvenskaBloggare?id=3850634 här var ju också ett par skor en tjej köpt från Nelly.. fulla med mögel.. förjävligt ju.. och dina verkar en valp eller annat tuggat på och dom säljer dom vidare till dig sen.

Dom har skickat fel saker till mig nån gån. Men tur nog har jag köpt all mina JC skor på Henrycole.com.. skulle inte köpa på Nelly..

Svar: ja det är väldigt tråkigt när det blir fel. Självklart så förstår jag att det blir det ibland när man har med tusentals produkter att göra. Men när det händer samma kund om och om och om igen så börjar det kännas jävligt tröstlöst =/
Sanna

Hej. Ja de är ju inte nya. Möjligtvis att någon tidigare beställt hem dem. Provat att gå i dem. Och returnerat dem pa dålig passform eller ngt. Och mitt i allt så råkade (precis som någon annan skrev) en katt få tag i skönheterna! Men egentligen be det inte ett "fruktansvärt skick". Jag förstår. Hade heller inte velat ha dem för 1900. Men ring till Nelly. Be om ett presentkort på 800 så är säkert problemen ur världen sen. Bemöter du dem bara med värdighet och förklarar lugnt och stilla hur du känner så vet jag att de ställer upp. De levererar tusentals produkter varje dag. Och att kolla igenom alla varor är inte rimligt. Då skulle det för det första ta ytterligare 7-10 dagar innan man får hem sakerna. Och priserna skulle höjas ytterligare 25-40%. Jag förstår din frustration. Verkligen. Men alla händelser har två sidor. Lycka till tjejen!! Kram på dig :)

Svar: tack för din kommentar, nu kan jag tyvärr inte svara dig då du är anonym. Men jag svarar här.
Självklart har jag kontaktat Nelly ett antal gånger, detta var inte första gången som jag fick hem ett par felaktiga och trasiga skor utan det är TREDJE gången. Jag har haft ett enormt tålamod med Nelly och skickat paket fram och tillbax, fått felaktiga fakturor på saker jag inte fått och kämpat som ett djur sen i maj iår. Så tålamod och vänligt bemötande har jag bjudit på...men tyvärr så hjälper inte det. Först när jag blev riktigt jävla förbannad ( när jag skrev detta inlägg ) så fick jag riktig hjälp ifrån människor som verkligen bryr sig om att leverera ordentliga skor. Så ännu väntar jag på mitt tredje par JC-skor och hoppas att dom är vettigare. Alltt började med att jag beställde ett par Nelly spikes skor. Vi får se hur länge detta håller på. Kram kram
Sanna

Men herregud.. :S Såhär ska det verkligen INTE vara! Vet inte hur många gånger jag beställt från Nelly och skorna jag har fått har varit i riktigt dåligt skick. Usch, man tappar lusten totalt att köpa därifrån.. Synd bara att jag älskar deras sortiment så jag har svårt att slita mig från dom.. :/

Svar: nä det ska ju inte vara det =/ dessa va par nr 3 jag fått från nelly som de va fel på. Dessutom så har jag fått två felaktiga fakturor så jag är ganska less på dem. Men som du säger, dom har riktigt mycket fina saker. Synd bara att servicen inte är så bra för tillfället. Så jag hoppas att det kommer helt nya skor nu . Det är sista gången jag provar sen kommer jag nog inte handla från dom mer
Sanna

Riktigt dålig stil av Nelly.com
Man ser ju klart och tydligt att det är någon som har gått i dessa skor minst under en hel kväll.Lädret är inte bara repat utan även uttöjt.Hoppas verkligen att du får dina pengar tillbaka!

Svar: ja det är riktigt dålig stil, det håller jag med om. Funderar på att göra något åt saken
Sanna

Ja det där var ju verkligen inget roligt skick! Du borde få nya. Dock att en katt skulle vart på dom är ju bara osannolikt, man ser ju att det är nitarna som har tryckts emot den andra skon! Dåligt förvarade eller förpackade, kanske nån som skickat tillbaka dom utan att linda in i papper - eller är nelly så värdelösa på att packa? =/

synd när sånt här händer!! hoppas inte mina vagabondskor jag köpte där är i det skicket... du kanske ska köpa ett par i en IRL butik (tex DNA shoes) så kan du kolla på dom innan du köper?? :)

Svar: ja visst är det tråkigt när det händer, jag tycker att man ska kunna köpa skor på en sån stor shop och känna sig lugn med kvalitet och service, men dom har nog endel att lära där
Sanna

Har själv haft stora problem med Nelly! De drog sammanlagt 3050 Kr från mitt konto NÄR JAG INTE ENS BÄSTÄLLDE NÅGOT, Jag försökte då hitta något telefonnummer men såklart hade de inte det och fick maila kundtjänst! Då vägrade de skicka tillbaks pengarna och sa bara: "Det är en reservation, du får tillbaks pengarna om några dagar". Inte nog med att de var oerhört otrevliga, två veckor senare, fortfarande inga pengar! tillslut skrev jag tt argt mail och KRÄVDE tilllbaks pengarna annars stämmer jag skiter ur dom! Då helt plötsligt bad de som hemskt om ursäkt blablabla. Har sedan dess inte handlat hos de! Förstår verkligen inte hur en sådan såpass stor sida kan vara så dålig på detta, och inte ens ha ett telefonnummer!

Svar: oj men gud, detta verkar ju helt otroligt !
Sanna

Fan vad tråkigt, själv har jag bara fått hem hela varor från Nelly.. tråkigt att du har haft så otur... :/

Svar: ja det känns inte alls kul att det krånglat så....men jag hoppas att det är slut på skiten snart och sen kommer jag inte köpa där mer förrän dom verkligen skärpt sig
Sanna

Det där ska du inte betala för, men är det inte så att dom packat som med för lite papper emellan skorna och att nitarna har gjort hål i skorna? :/

Svar: nä jag tänker inte betala en krona för dessa skor, det är en sak som är säker ! jag tror absolut att det är nitarna som har gjort hålen. Men när jag fick skorna så låg den ena skon i en vit skopåse och den andre helt löst. + att kartongen är demolerad så jag är ganska säker på att detta är en retur från en annan person jag tror inte nelly JC packar sina skor så i en kartong
Sanna

Asså när man skickar hem skor i det skicket borde man ju förstå att mottagaren inte kommer acceptera det. Väldigt smart tänkt nelly, väldigt... -.-

Svar: ja man tycker ju det, ett krav vi borde kunna ställa på Nelly är ju att de kollar in returerna dom får innan dom skickar ut dom igen kan man tycka om man är ett seriöst företag
Sanna

Beställde en militärjacka därifrån för några månader sen, luktade unket och ser inte alls ut som på bilderna..
Dessutom fanns det hål och fläckar på den, som definitivt inte skulle vara där..
SV: Tycker det är dåligt av Nelly.com, känns som att deras kläder är begagnade eller har legat i nån möglig källare i flera månader.

Svar: ja det är väldigt tråkigt när man råkar ut för sånt...hoppas att dom gav dig bra service när du kontaktade dem
Sanna

Vidrigt! Så sjukt snygga skor åså får du dom sådär! USCH! Hoppas att du inte behövde betala för dom bara! :o

Svar: nä jag behövde inte betala dom så det är ingen fara. Jag har fått ett par nya skor nu som är fina, håller bara tummarna för att alla andra puzzelbitar faller på plats nu
Sanna


Kom ihåg






Trackback